شروع به عکاسی
 
آموختن سن و سال نمی شناسد

می خواهی هنر عکاسی را به طور جدی تر دنبال کنی؟

این 3 تا ازموثر ترین اقداماتی اند که من کردم :

 1. بهتر نگاه کن: دارم در مورد " نگاه هنرمندانه " و از این قبیل صحبت نمی کنم؛ دارم می گویم که دقیق تر باش. نباید ببینی چون چشم هایت باز است؛ باید ببینی چون می خواهی ببینی! مثلاً در راه سفر هندزفری در گوش (!) به آنچه رو به رویت هست خیره نشو، اطرافت را قورت بده! مهم نیست ماشین چقدر با سرعت حرکت می کند، از هر درختی که می بینی بالا برو و دل هر سنگی را که می بینی بشکاف! در انبوه رنگ های جنگل و خلوص رنگ های صحرا فرو برو؛ در صحنه غرق شو! ( البته اگر داری رانندگی می کنی ترجیحاً سرت را بالای آب نگه دار -- بی خیال عکاسی!)

 2. تا می توانی عکس بگیر: ! نکته ی ایمنی: مواظب باش کجا داری عکس می گیری، در بعضی جا ها فیلم برداری و عکس برداری ممنوع است و ممکن است به دردسر بیافتی.

اگر قرار بود طوری از آدم ها عکس بگیری که قابل شناسایی باشند حتماً از آن ها اجازه بگیر ، شکار لحظه ها و مخفی کاری نداریم (" آخه هیجان داره!.." "نه! فراموشش کن."). شاید خواستی از آن عکس برای یک پروژه استفاده کنی یا در اینترنت به اشتراک بگذاری، درست نیست بدون رضایتشان این کار را بکنی.

 3. دوربینت را بشناس: هر دوربینی را که استفاده می کنی ( دوربین موبایل، کامپکت، نیمه حرفی ای،...) خوب بشناس. بدان که در هر شرایطی چه تنظیماتی مناسب ترند و چگونه نتایج کارت بهتر خواهند بود. درست نشناختن دوربین می تواند باعث بر فنا رفتن عکس هایت شود. هر دوربینی نقاط ضعف و قوت خود را دارد. از هر دو جنبه ی دوربین خود به نفع خودت بهره ببر، باور کن امکان پذیر است!

تا بعد!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:, :: 1:0
RP 2.0

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 210
بازدید کل : 50158
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1